Oferta limitowana.
Jeśli widzisz tę stronę, to znaczy, że zostały już ostatnie miejsca w ofercie webinarowej.

Szkolenie online:
SZTUKA KREATYWNEGO PISANIA

z Michałem Rusinkiem

Odkryj tajniki kreatywnego pisania i przekształć swoje pomysły w literaturę.

Szkolenie online: SZTUKA KREATYWNEGO PISANIA
z Michałem Rusinkiem

Odkryj tajniki kreatywnego pisania i przekształć swoje pomysły w literaturę.

Odtwórz wideo
Odtwórz wideo
  • ⇒ 29 lekcji
  • ⇒ 6 godziny materiałów video
  • ⇒ Certyfikat ukończenia szkolenia
  • ⇒ Gwarancja satysfakcji

Najwyższa jakość szkoleń online w Polsce!

Zostań mistrzem pióra, wykorzystując skarbnicę wiedzy o sztuce kreatywnego pisania.

Cena regularna

897 zł

To szkolenie możesz kupić za jedynie

397 zł

Szkolenie kupisz z PayU Raty 0%
od
Najniższa cena towaru w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki:

Kupisz teraz taniej: -56%

E-BOOK Michała Rusinka „Krużganek oświaty, czyli co mówią do nas politycy”
Okładka E-booka Michała Rusinka 'Krużganek oświaty, czyli co mówią do nas politycy'
  • Zbiór siedemnastu felietonów, w których Michał Rusinek analizuje wypowiedzi polityków i z przymrużeniem oka komentuje sytuację w naszym kraju.
Kup teraz

Wartość szkolenia:

2800 zł

Sprzedaż zamknięta

W tym momencie sprzedaż szkolenia jest zamknięta.

Dostęp do szkolenia będzie można wykupić w specjalnym okienku sprzedażowym, o którym możemy powiadomić Cię mailowo. Nie przegap tego momentu.

Przypomnienie o otwarciu sprzedaży

Jeśli chcesz, abyśmy przypomnieli Ci o otwartym okienku sprzedażowym, wypełnij formularz poniżej.

Nic nie ryzykujesz. Masz 14 dni GWARANCJI SATYSFAKCJI.

Co to znaczy? Jesteśmy tak bardzo przekonani, że to szkolenie da Ci ogromną wartość, że dajemy Ci 100% bezpieczeństwa.

Jeśli w ciągu 2 tygodni od zakupu stwierdzisz, że szkolenie nic Ci nie dało, to zwrócimy Ci wszystkie pieniądze.

Tak po prostu. Gramy fair.

dyplom_white

Otrzymasz specjalny certyfikat, potwierdzający ukończenie szkolenia.

meet
1 szkolenie live tylko dla kursantów.

TO SZKOLENIE SPRAWI, ŻE…

  • Zdobędziesz wiedzę na temat pochodzenia i znaczenia gatunków literackich, co wzbogaci Twoje podejście do pisania.
  • Nauczysz się rozróżniać i wykorzystywać różne techniki narracyjne, co pozwoli Ci opowiadać historie w bardziej zróżnicowany sposób.
  • Zdobędziesz umiejętność głębszej analizy i interpretacji tekstów, dzięki czemu lepiej napiszesz własne prace, jak i zrozumiesz dzieła innych.
  • Dowiesz się, dlaczego perspektywa autora nie jest jedynym kluczem do zrozumienia dzieła literackiego.
  • Odkryjesz, jak klasyczne dzieła literatury mogą nadal być inspiracją i źródłem wiedzy dla współczesnych pisarzy.
  • Poszerzysz swoje pisarskie horyzonty, co pozwoli Ci na tworzenie bardziej uniwersalnych opowieści.

BONUS NR 1 - SZKOLENIE

  • Szkolenie online: TWOJA PIERWSZA KSIĄŻKA z Marcinem Osmanem i Kamilą Kruk

BONUS NR 1- nagraniA webinarÓW

Z tego szkolenia dowiesz się:

  • co to jest fantazjowanie,
  • jak nasze potrzeby psychiczne wykorzystujemy do tworzenia
  • postaci literackich,
    dlaczego niektóre postaci nie giną,
  • co łączy Jamesa Bonda z Misery,
  • jak stworzyć postać literacką z fantazji naszych czytelników.

Z tego szkolenia dowiesz się:

  • kto jest najważniejszy dla pisarzy i pisarek, zwłaszcza początkujących,
  • dlaczego autorytety mogą być zgubne,
  • czy pisarz powinien czytać to, co napisał,
  • kto to jest poeta doctus,
  • jak przestać być poetą okolicznościowym i zacząć być poetą jako takim.

BONUS NR 2- nagraniA spotkań z kursantami

  • Nagranie spotkania tylko dla kursantów  w formie pytań i odpowiedzi

WYJĄTKOWY BONUS

Specjalna okazja TYLKO dla pierwszych uczestników kursu!

Jako uczestnicy szkolenia „Sztuka kreatywnego pisania” z Michałem Rusinkiem, mają Państwo możliwość przesłania do nas próbek swoich tekstów. To świetna okazja, aby uzyskać profesjonalną analizę i cenne wskazówki!

Jak to działa?

  • Po zakupie oferty przedsprzedażowej, otrzymają Państwo możliwość przesłania swoich tekstów.
  • Spośród nadesłanych prac, wybierzemy kilka, które zostaną szczegółowo omówione podczas nagrywania szkolenia.
  • Zastrzegamy sobie prawo do wyboru tekstów do analizy.

Gatunek nadsyłanych tekstów:

  • wiersz
  • tekst piosenki
  • opowiadanie
  • jednoaktówka
  • felieton.

Termin nadsyłania tekstów:

Mają Państwo czas do końca stycznia, aby przesłać swoje prace.

Czy Ty też tak masz?

  • Czy zastanawiasz się, co właściwie oznacza „kreatywne pisanie” i czy Twoje teksty są wystarczająco twórcze?
  • Czy masz problem z określeniem, jakie elementy powinien zawierać dobry tekst literacki?
  • Czy czujesz się zagubiony w świecie gatunków literackich i nie wiesz, który wybrać, przy tworzeniu swoich tekstów?
  • Czy masz trudności z rozróżnieniem fabuły od narracji i chcesz nauczyć się opowiadać historie na różne sposoby?
  • Nie wiesz, jak ubierać swoje myśli w słowa i tworzyć przekonujące teksty literackie?
  • Czujesz, że Twoja kreatywność jest uśpiona i nie wiesz, jak ją obudzić?
  • Nie wiesz, jak przekształcić teoretyczną wiedzę o literaturze w praktyczne umiejętności pisarskie?
  • Szukasz sposobów, aby ożywić swoje opowieści?

Jeśli odpowiedź na jakiekolwiek z tych pytań brzmi „TAK”, to ten kurs jest właśnie dla Ciebie!

PROWADZĄCY

Michał Rusinek

  • Urodził się w 1972 roku w Krakowie.
  • Był sekretarzem Wisławy Szymborskiej, teraz prowadzi jej Fundację.
  • Pracuje w Katedrze Teorii Komunikacji na Wydziale Polonistyki UJ, gdzie prowadzi zajęcia z retoryki, przekładoznawstwa i creative writingu.
  • Przez wiele lat pracował w Podyplomowym Studium Retoryki UJ.
  • Bywa tłumaczem z języka angielskiego, zdarza mu się pisywać książki dla dzieci i dorosłych oraz układać wierszyki czy teksty piosenek.
  • Pisuje felietony o języku.

Odwiedź profil eksperta:

OPINIE

Michał Nogaś

„Michał Rusinek po pierwsze – świetnie pisze, po drugie – świetnie czyta, a po trzecie – umie świetnie odczytywać to, co napisane. […] Warto przysłuchać się temu, co ma do powiedzenia, a potem podążać szlakiem jego wytycznych.”

Dorota Miśkiewicz

„Michał Rusinek jest postacią niezwykle kreatywną, z wielką wiedzą o tym jak pisać piosenki […] Jeżeli macie Państwo możliwość skorzystać z jego wykładów […], to uważam, że koniecznie powinniście to zrobić.”

Jakub Żulczyk

„Na pewno będziecie zadowoleni z tych świetnych warsztatów, w których sam z chęcią bym uczestniczył”

Lista LEKCJI

Szkolenie to aż 8 modułów zawierających 29 lekcji!

  • 1. Na czym polega „kreatywne pisanie” i czy istnieje pisanie „niekreatywne”.

    O różnicach między literackim i nieliterackim użyciem języka.

  • 2. Jakie składniki powinien mieć tekst, czyli przepis na literaturę.

    M.in. o języku, fikcji, konwencji, estetyce i intertekstualności.

  • 3. Skąd się biorą gatunki literackie i po co się nimi przejmować.

    O dwóch sposobach odpowiedzi na to pytanie: strukturalnym (inne gatunki) i historycznym (akt mowy). O wpływie ideologii, krytyków i influencerów na kształtowanie się gatunków literackich oraz buncie, który tylko potwierdza ich zasadność.

  • 4. Czym się różni fabuła od narracji, czyli jak można to samo opowiedzieć na różne sposoby.

    O faktach i różnych sposobach opowiadania o nich.

  • 5. Co to jest interpretacja i dlaczego jest ważna także dla pisarzy.

    Interpretacja jako dramat w trzech aktach: 1) rozpoznanie tego, co już znamy, 2) umieszczenie tekstu w kontekstach oraz 3) indywidualne, samodzielne rozumienie. Dlaczego warto pisać teksty otwarte znaczeniowo. Ryzyko, które ponosi autor, oddając tekst w ręce czytelników. oraz interpretacja jako próba wyartykułowania sensu, a nie wydobycie go.

  • 6. Co to jest nadinterpretacja i czy na pewno należy się jej bać.

    Nadinterpretacja jako “overstanding”, czyli zadawanie tekstowi pytań, których się nie spodziewa.

  • 7. Dlaczego autor nie żyje (nawet jeśli żyje).

    W jakim sensie tekst literacki (po publikacji) staje się niezależny od autora.

  • 8. Czy „Poetyka” Arystotelesa może być poradnikiem dla pisarzy.

    Początek, środek i koniec, mimesis, kategoria prawdopodobieństwa, katharsis oraz dlaczego postaci fikcyjne są lepsze niż historyczne – czyli porady Arystotelesa dla pisarzy.

  • 9. Co ma fantazjowanie do twórczości literackiej, czyli odrobina psychologii.

    O tym, jak Freud tłumaczył powody uprawiania twórczości literackiej i jak, jego zdaniem, tworzymy głównych bohaterów.

  • 10. Do czego się przydają mity.

    Związek między mitem a fabułą. Mity jako przednaukowy, pierwotny i alternatywny względem nauki sposób opowiadania o świecie.

  • 11. Tekst „jest” czy tylko się „jawi”, czyli odrobina filozofii.

    Co o literaturze mówią fenomenolodzy, czyli tekst jako byt intencjonalny, istniejący w świadomości autora i czytelnika. Pisanie wymaga czytania, czyli o schematyczności i konkretyzacji.

  • 12. Za co „chwyta” literatura, czyli dlaczego ważne jest udziwnianie.

    O tym, że o literackości literatury decydują “chwyty”, udziwniające tekst i zatrzymujące na nim uwagę czytelnika.

  • 13. Jakie funkcje ma język literacki, czyli o literackości, która istnieje także poza literaturą.

    Co to jest emotywna, ekspresywna, poznawcza, metajęzykowa, fatyczna i poetycka funkcja języka i dlaczego czytelnicy stosują “test pierwszego zdania”.

  • 14. Jak się ma „dzieło” do „tekstu”, czyli jak zrobić, żeby tekst nie był tylko przedmiotem konsumpcji.

    O dwóch sposobach traktowania tej samej książki: biernym i czynnym.

  • 15. Autor?

    O tym, że nie zawsze autor jest równoznaczny z tym, kto mówi w literaturze.

  • 16. Język?

    O kreatywnym pisaniu jako układaniu tekstu z językowych prefabrykatów, o pragnieniu oryginalności oraz o dwóch rodzajach pisarzy: takich, którzy władają językiem i takich, którymi włada język.

  • 17. Czytelnik?

    O niezbywalnej roli czytelnika w nadawaniu tekstowi sensu (sensów).

  • 18. Jak (i po co) mówić cudzym głosem we własnym tekście.

    O tym, czemu służą aluzje i nawiązania literackie oraz o kategorii odbiorcy idealnego.

  • 19. Czy teksty mogą ze sobą rozmawiać.

    O niezamierzonych nawiązaniach, intertekstualności w przekładach i pojęciu déjà lu.

  • 20. Jakie są rodzaje intertekstualności i po co powinniśmy mieć ich świadomość.

    Parodia, pastisz, trawestacja i postmodernistyczny bricolage, czyli gatunki, które istnieją dzięki intertekstualności. Intertekstualność zachodząca nie tylko między tekstami, ale także między tekstem a obrazem, muzyką lub stylem oraz znaczenie tekstualizacji naszych doświadczeń.

  • 21. Co to jest stylizacja i do czego się przydaje.

    Stylizacja jako naśladowanie stylu epoki, gatunku lub autora.

  • 22. Liryka, czyli jak mówić o sobie.

    Typy liryki, tj. bezpośrednia, pośrednia, opisowa, sytuacyjna, inwokacyjna, liryka maski lub roli, a także zabiegi formalne, które wykorzystujemy w utworach lirycznych, tj. metafory, rymy, przerzutnie czy inwersje. Podmiot liryczny jako kreacja oraz konieczność przekształcenia własnych przeżyć w doświadczenia uniwersalne na potrzeby literatury.

  • 23. Epika, czyli jak mówić o innych.

    Narracja, narrator, postaci, czas fabularny i narracyjny, dialogi oraz gra autora z czytelnikiem jako elementy epiki.

  • 24. Dramat, czyli jak udawać, że się podsłuchało czyjąś rozmowę.

    Jedność czasu, miejsca i akcji, dominacja dialogów, didaskalia, brak narratora, podział na akty i sceny oraz dynamika jako elementy dramatu.

  • 25. Jak pisać teksty piosenek.

    Związek poezji z muzyką, problem z tłumaczeniem piosenek, kwestia transakcentacji oraz elementy formalne: zwrotka, refren i bridge.

  • 26. Podsumowanie.

    O tym, że literackość występuje nie tylko w literaturze, ale i tekstach użytkowych.

  • 27. Jak być ambasadorem innej kultury, czyli co właściwie robią tłumacze.

    Czy tłumacze są jeszcze potrzebni w dobie sztucznej inteligencji?

  • 28. Co to jest spolszczenie, czyli jak tłumacząc tworzyć polskie książki.

    Wierność oryginałowi, domestykacja, egzotyzacja, zróżnicowanie pod względem dialektów, a także “poprawianie” oryginału i spolszczenie, czyli o dylematach tłumaczy.

  • 29. Dlaczego tłumaczenie to poligon dla pisarzy.

    Dlaczego dobrze jest zacząć swoją przygodę z pisaniem od tłumaczenia.

Tak wygląda przykładowa lekcja:

Najczęściej zadawane pytania

Do osób chcących rozwinąć swoje kompetencje w zakresie sztuki kreatywnego pisania.

Do osób, które nie są gotowe na zmiany i nie chcą się rozwijać.

Uzyskujesz na rok dostęp do szkolenia.

Jest to kurs online, który możesz oglądać, gdzie chcesz i kiedy chcesz. Są to wcześniej nagrane i zmontowane materiały video + bonusy. Ogrom wiedzy zgromadzonej w jednym miejscu, podzielonej na poszczególne moduły i lekcje. Filmy prezentują najwyższą jakość szkoleń online w Polsce – zarówno pod względem merytorycznym, jak i technicznym.

  • Włożyliśmy wiele pracy w przygotowanie tego szkolenia. Jesteśmy przekonani, że da Ci ono ogromną wartość. Jeśli jednak nie będziesz zadowolona/zadowolony z treści, którą znajdziesz w szkoleniu, to napisz do nas w ciągu 14 dni od zakupu szkolenia, a zwrócimy Ci pieniądze. Tak po prostu.

Tak, jest taka możliwość. Raty obowiązują jednak od > 300 zł.

Szczegóły na stronie: https://chcezostac.pl/zakupy-na-raty/

Tak, do każdego zakupu automatycznie wystawiana jest faktura VAT lub paragon.

„Czy ja naprawdę tego potrzebuję?”

Pewnie zastanawiasz się:

A może rozwinę swoje pisarskie umiejętności bez szkolenia „Sztuka kreatywnego pisania”?

Może nie potrzebuję go, aby stać się dobrym autorem, zyskać warsztat i odnosić sukcesy?

 

Masz rację!

Warto, byś zdawał / zdawała sobie jednak sprawę, jak wysokie koszty

mogą się z tym wiązać.

Zamiast wdrażania wiedzy i technik poznanych w szkoleniu „Sztuka kreatywnego pisania” możesz:

  • Szukać wiedzy na ten temat na własną rękę, przez co stracisz dużo czasu, a finalnie nauka i wdrożenie poznanych technik zajmie Ci o wiele dłużej.
  • Dalej stresować się przed pustą, białą kartką.
  • Być na bakier z zasadami pisania i mierzyć się z ciągłymi porażkami.
  • Zrozumieć po roku, że Twoje umiejętności literackie nadal są na niskim poziomie i nie radzisz sobie z ubieraniem swoich myśli w słowa.
  • Starać się napisać swoją pierwszą książkę i nie odnosić żadnych sukcesów na tym polu.
  • Wykreować swój świat literacki bez gwarancji, że przekonasz nim do siebie innych.
  • Nie rozwijać się, a w konsekwencji – stracić w oczach swoich odbiorców.
  • Utwierdzać się w przekonaniu, że brak ci talentu i nie jesteś dobrym pisarzem / pisarką.

Ale możesz też zaufać naszemu ekspertowi

Michałowi Rusinkowi

i dołączyć do grona kursantów!

Szkolenie „Sztuka kreatywnego pisania” przeznaczone jest dla wszystkich, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności literackie oraz czuć się sprawnie i twórczo podczas pisania tekstów.

 

Dlaczego możesz mi zaufać?

  • Od lat zajmuję się szeroko pojętą komunikacją i wykładam retorykę oraz creative writing na Uniwersytecie Jagiellońskim.
  • Napisałem wiele książek dotyczących retoryki i języka, regularnie piszę felietony o języku i literaturze, a także tłumaczę i piszę teksty literackie.
  • Dzięki ciągłej edukacji i wieloletniemu doświadczeniu udało mi się osiągać sukcesy na tym polu.
  • Teraz moim priorytetem jesteś Ty i Twój rozwój, dlatego stworzyłem ten kurs.
  • Wierzę, że dzięki niemu staniesz się kreatywnym twórcą / kreatywną twórczynią i będziesz pisać teksty, które polubią Twoi odbiorcy.

Wartość szkolenia:

2800 zł

Sprzedaż zamknięta

Szkolenie kupisz z PayU Raty 0%
od

W tym momencie sprzedaż szkolenia jest zamknięta.

Dostęp do szkolenia będzie można wykupić w specjalnym okienku sprzedażowym, o którym możemy powiadomić Cię mailowo. Nie przegap tego momentu.

Przypomnienie o otwarciu sprzedaży

Jeśli chcesz, abyśmy przypomnieli Ci o otwartym okienku sprzedażowym, wypełnij formularz poniżej.

Cena regularna

897 zł

To szkolenie możesz kupić za jedynie

397 zł

Szkolenie kupisz z PayU Raty 0%
od
Najniższa cena towaru w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki:

Kupisz teraz taniej: -56%

Nic nie ryzykujesz. Masz 14 dni GWARANCJI SATYSFAKCJI

Co to znaczy? Jesteśmy tak bardzo przekonani, że to szkolenie da Ci ogromną wartość, że dajemy Ci 100% bezpieczeństwa.

Jeśli w ciągu 2 tygodni od zakupu stwierdzisz, że szkolenie nic Ci nie dało, to zwrócimy Ci wszystkie pieniądze. 

Tak po prostu. Gramy fair.