P O L I T Y
K A P R Y W A T N O Ś C I
Platformy
e-learningowej „Chcę zostać”
(obowiązuje
od 16-09-2019)
§ 1
Informacja
dla Użytkownika zgodnie z wymogami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i
Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych
w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu
takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o
ochronie danych; dalej: RODO)
Kto jest
administratorem Twoich danych osobowych?
Administratorem,
czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe,
jest Progresion Spółka z ograniczoną
odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (00-831) przy ul. Twardej 44; o
kapitale zakładowym w wysokości 50.000 zł; KRS: 0000786204; NIP: 5272893233;
REGON: 383354706.
Jak
się z nami skontaktować, żeby uzyskać więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych?
Przedstawiciele
Progresion są do Twojej dyspozycji pod następującymi danymi kontaktowymi:
adres korespondencyjny: ul.
Twarda 44, 00-831 Warszawa
adres e-mail: biuro@chcezostac.pl
Jak i w jakim celu
zostały pozyskane i są przetwarzane Twoje dane osobowe?
Podanie
przez Ciebie danych następuje dobrowolnie celem prawidłowego wykonania zawartej
z nami umowy.
Przetwarzanie
Twoich danych osobowych jest niezbędne do wykonania zawartej z Tobą umowy. Co
więcej, obowiązujące przepisy związane z prawem podatkowym i rachunkowością
wymagają od administratora przetwarzania tych danych. Kolejną podstawą
przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Progresion, którym jest:
· kontaktowanie się w celach związanych
z realizacją umowy;
· zapewnienie obsługi płatności;
· prawidłowe administrowanie platformą
e-learningową;
·
windykacja
należności; prowadzenie postępowań sądowych, arbitrażowych i mediacyjnych;
· prowadzenie działań marketingowych i
reklama;
· prowadzenie analiz statystycznych;
·
przechowywanie
danych dla celów archiwizacyjnych, oraz zapewnienie rozliczalności, (wykazania
spełnienia obowiązków wynikających z przepisów prawa).
Jakie dane są
niezbędne dla wykonania umowy?
Gromadzone
przez nas dane ograniczają się do wymogów prawidłowego wykonania umowy, w celu
zapewnienia najwyższej jakości usług. Dla zawarcia umowy wymagamy jedynie
podania imienia oraz adresu e-mail. Pozostałe dane, które uzupełnisz na swoim
koncie użytkownika mają charakter dobrowolny, pomogą Ci lepiej i pełniej
korzystać z usługi, a nam podnosić jej jakość i dostosować ją do Twoich
potrzeb.
Jeżeli
wymagają tego przepisy prawa, możemy wymagać od Ciebie ewentualnie podania
innych danych niezbędnych np. ze względów rachunkowych lub podatkowych.
W
związku z prawidłowym administrowaniem naszą platformą e-learningową
przetwarzamy takie dane jak Twój adres IP, datę i czas serwera, informacje o
przeglądarce internetowej, informacje o systemie operacyjnym, a także tzw.
pliki cookies, o których przeczytasz w § 2.
Jakie są Twoje prawa w
zakresie przetwarzania danych osobowych?
Gwarantujemy
prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania,
prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu
decyzji, w tym profilowaniu, a także prawo do wyrażenia sprzeciwu wobec
przetwarzania danych osobowych.
Z
uprawnień tych można skorzystać, gdy:
·
w
odniesieniu do żądania sprostowania danych: zauważysz, że dane są nieprawidłowe
lub niekompletne;
·
w
odniesieniu do żądania usunięcia danych: dane nie będą już niezbędne do celów,
dla których zostały zebrane przez Progresion; cofnięcie zgody na przetwarzanie
danych; zgłoszenie sprzeciwu wobec przetwarzania danych; dane będą przetwarzane
niezgodnie z prawem; dane powinny być usunięte w celu wywiązania się z
obowiązku wynikającego z przepisu prawa;
·
w
odniesieniu do żądania ograniczenia przetwarzania danych: dane są nieprawidłowe
– można żądać ograniczenia przetwarzania danych na okres pozwalający ustalić
prawidłowość tych danych; dane będą przetwarzane niezgodnie z prawem, ale nie
będziesz żądał, aby zostały usunięte; dane nie będą już potrzebne, ale mogą być
Ci potrzebne do obrony lub dochodzenia roszczeń; wniesiony zostanie sprzeciw
wobec przetwarzania danych – do czasu ustalenia, czy prawnie uzasadnione
podstawy po naszej stronie są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;
·
w
odniesieniu do żądania przeniesienia danych: przetwarzanie danych odbywa się na
podstawie Twojej zgody lub umowy zawartej z Tobą oraz, gdy przetwarzanie to
odbywałoby się w sposób automatyczny.
Masz
prawo wnieść skargę w związku z przetwarzaniem przez nas danych osobowych do
organu nadzorczego, którym jest Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych
(adres: Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193
Warszawa).
W jakich sytuacjach
można się sprzeciwić wobec przetwarzania danych?
Prawo wniesienia
sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, powstaje gdy:
•
przetwarzanie
danych osobowych odbywa się na podstawie prawnie uzasadnionego interesu lub dla
celów statystycznych, a sprzeciw jest uzasadniony przez szczególną sytuację,
•
dane
osobowe przetwarzane są na potrzeby marketingu bezpośredniego, w tym są
profilowane dla tego celu.
Komu udostępniane są Twoje
dane osobowe?
Dane
udostępniane są podmiotom współpracującym przy realizacji transakcji a także
podmiotom zajmującym się finansową obsługą transakcji, księgowością oraz
rachunkowością, zaś w wypadku powstania sporu podmiotom profesjonalnie
świadczącym pomoc prawną. W szczególnych wypadkach, dane osobowe mogą zostać
przekazane organom publicznym walczącym z oszustwami i nadużyciami.
Jak długo
przechowywane są Twoje dane osobowe?
Przechowujemy dane
osobowe przez czas obowiązywania zawartej z Tobą umowy, w całym okresie w
którym posiadasz aktywne konto Użytkownika, a także po zakończeniu umowy w
celach:
•
dochodzenia
roszczeń w związku z wykonywaniem umowy,
•
wykonania
obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym w szczególności podatkowych i
rachunkowych (5 lat),
•
zapobiegania
nadużyciom i oszustwom,
•
statystycznych
i archiwizacyjnych,
•
maksymalnie
przez okres 6 lat od dnia zakończenia wykonania umowy (przedawnienie roszczeń
cywilnoprawnych).
W celu rozliczalności tj.
udowodnienia przestrzegania przepisów dotyczących przetwarzania danych
osobowych będziemy przechowywać dane przez okres, w którym jesteśmy zobowiązani
jest do zachowania danych lub dokumentów je zawierających dla udokumentowania
spełnienia wymagań prawnych i umożliwienia kontroli ich spełnienia przez organy
publiczne.
Czy przekazujemy dane
do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego?
Nie.
Czy
przetwarzamy dane osobowe automatycznie (w tym poprzez profilowanie) w sposób
wpływający na Państwa prawa?
Nie.
Nie dokonujemy zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym w oparciu o
profilowanie. Twoje konto użytkownika nie podlega ocenie przez system
informatyczny.
§ 2
Polityka Cookies
Progresion
na swojej platformie e-learningowej (www.chcezostac.pl), podobnie jak inne
podmioty, wykorzystuje tzw. cookies (ciasteczka), czyli krótkie informacje
tekstowe, zapisywane na komputerze, telefonie, tablecie, czy też innym
urządzeniu użytkownika. Mogą być one odczytywane przez nasz system, a także przez
systemy należące do innych podmiotów, z których usług korzystamy (np.
Facebooka, Google’a).
Cookies
spełniają bardzo wiele przydanych funkcji, bez których korzystanie z naszych
usług nie byłoby pełne ani sprawne. Staraliśmy
się je opisać poniżej, ale jeżeli informacje te okazałyby się niewystarczające,
napisz do nas, a odpowiemy na wszystkie wątpliwości.
·
zapewnianie
bezpieczeństwa — pliki cookies są wykorzystywane w celu uwierzytelniania
użytkowników oraz zapobiegania nieupoważnionemu korzystaniu z konta użytkownika.
·
wpływ
na procesy i wydajność korzystania ze strony internetowej — pliki cookies są
wykorzystywane do tego, aby platforma sprawnie działała i aby można było
korzystać z funkcji na niej dostępnych, co jest możliwe między innymi dzięki
zapamiętywaniu ustawień pomiędzy kolejnymi odwiedzinami na platformie.
·
stan
sesji — w plikach cookies często są zapisywane informacje o tym, jak
odwiedzający korzystają z platformy, np. które szkolenia najczęściej
wyświetlają. Umożliwiają również identyfikację błędów wyświetlanych w
niektórych funkcjonalnościach. Pliki cookies służące do zapisywania tzw. „stanu
sesji” i pomagają ulepszać usługi i zwiększać komfort korzystania z platformy.
·
utrzymanie
stanu sesji — jeżeli użytkownik loguje się do swojego konta, to pliki cookies
umożliwiają podtrzymanie sesji. Oznacza to, że nie trzeba każdorazowo podawać
ponownie loginu i hasła, co sprzyja komfortowi korzystania z usługi.
·
tworzenie
statystyk — pliki cookies są wykorzystywane do tego, aby przeanalizować, w jaki
sposób użytkownicy korzystają z platformy (jak wielu wchodzi na nią, jak długo
na niej pozostają, jakie treści cieszą się największym zainteresowaniem itp.).
Dzięki temu możemy stale ulepszać naszą platformę i dostosowywać jej działanie
do preferencji użytkowników. W celu śledzenia aktywności i tworzenia statystyk
wykorzystujemy narzędzia Google’a, takie jak Google Analytics; oprócz
raportowania statystyk użytkowania witryny pikselowy Google Analytics może również
służyć, razem z niektórymi opisanymi powyżej plikami cookies, do pomocy w
wyświetlaniu użytkownikowi bardziej trafnych treści w usługach Google (np. w
wyszukiwarce Google)
·
korzystanie
z funkcji społecznościowych — platforma korzysta z Facebook Pixel, czyli
narzędzia które umożliwia polubienie naszego Fanpage’a w tym serwisie podczas
korzystania z witryny. Również by to było możliwe, musimy korzystać z plików
cookies dostarczanych przez Facebooka.
Twoja
przeglądarka internetowa domyślnie dopuszcza wykorzystywanie cookies w Twoim
urządzeniu, dlatego przy pierwszej wizycie prosimy o akceptację naszej Polityki
Prywatności, której nieodłącznym elementem jest opisana tutaj Polityka Cookies.
Taka akceptacja oznacza wyrażenie zgody na użycie cookies w sposób i dla celów
wyżej opisanych. Jeżeli nie życzysz sobie używania cookies i nie wyrażasz
takiej zgody, a jednak chcesz korzystać z naszych usług, zmień ustawienia w swojej przeglądarce
internetowej. Możesz całkowicie blokować automatyczną obsługę plików cookies
lub żądać powiadomienia o każdorazowym zamieszczeniu cookies w urządzeniu.
Ustawienia można zmienić w dowolnej chwili. Musisz jednak pamiętać, że
wyłączenie lub ograniczenie obsługi plików cookies może spowodować dość poważne
trudności w korzystaniu z naszych usług i wpłynąć na niektóre funkcjonalności
naszej platformy.
W
ramach platformy stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne”
(session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są
plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika
do czasu wylogowania, opuszczenia platormy lub wyłączenia oprogramowania
(przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w
urządzeniu końcowym użytkownika przez czas określony w parametrach plików
cookies lub do czasu ich usunięcia przez użytkownika.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.