Oferta limitowana.
Jeśli widzisz tę stronę, to znaczy, że zostały już ostatnie miejsca w ofercie webinarowej. Oferta dla pierwszych 40 osób.

Szkolenie online:
SZTUKA KREATYWNEGO PISANIA

z Michałem Rusinkiem

Odkryj tajniki kreatywnego pisania i przekształć swoje pomysły w literaturę.

Szkolenie online: SZTUKA KREATYWNEGO PISANIA
z Michałem Rusinkiem

Odkryj tajniki kreatywnego pisania i przekształć swoje pomysły w literaturę.

Odtwórz wideo
Odtwórz wideo
  • ⇒ 29 lekcji
  • ⇒ 4 godziny materiałów video
  • ⇒ Certyfikat ukończenia szkolenia
  • ⇒ Gwarancja satysfakcji

Najwyższa jakość szkoleń online w Polsce!

Zostań mistrzem pióra, wykorzystując skarbnicę wiedzy o sztuce kreatywnego pisania.

Cena regularna

897 zł

To szkolenie możesz kupić za jedynie

347 zł

Szkolenie kupisz z PayU Raty 0%
od
Najniższa cena towaru w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki:

Nic nie ryzykujesz. Masz 14 dni GWARANCJI SATYSFAKCJI.

Co to znaczy? Jesteśmy tak bardzo przekonani, że to szkolenie da Ci ogromną wartość, że dajemy Ci 100% bezpieczeństwa.

Jeśli w ciągu 2 tygodni od zakupu stwierdzisz, że szkolenie nic Ci nie dało, to zwrócimy Ci wszystkie pieniądze.

Tak po prostu. Gramy fair.

dyplom_white

Otrzymasz specjalny certyfikat, potwierdzający ukończenie szkolenia.

meet
1 szkolenie live tylko dla kursantów.

TO SZKOLENIE SPRAWI, ŻE…

  • Zdobędziesz wiedzę na temat pochodzenia i znaczenia gatunków literackich, co wzbogaci Twoje podejście do pisania.
  • Nauczysz się rozróżniać i wykorzystywać różne techniki narracyjne, co pozwoli Ci opowiadać historie w bardziej zróżnicowany sposób.
  • Zdobędziesz umiejętność głębszej analizy i interpretacji tekstów, dzięki czemu lepiej napiszesz własne prace, jak i zrozumiesz dzieła innych.
  • Dowiesz się, dlaczego perspektywa autora nie jest jedynym kluczem do zrozumienia dzieła literackiego.
  • Odkryjesz, jak klasyczne dzieła literatury mogą nadal być inspiracją i źródłem wiedzy dla współczesnych pisarzy.
  • Poszerzysz swoje pisarskie horyzonty, co pozwoli Ci na tworzenie bardziej uniwersalnych opowieści.

Czy Ty też tak masz?

  • Czy zastanawiasz się, co właściwie oznacza „kreatywne pisanie” i czy Twoje teksty są wystarczająco twórcze?
  • Czy masz problem z określeniem, jakie elementy powinien zawierać dobry tekst literacki?
  • Czy czujesz się zagubiony w świecie gatunków literackich i nie wiesz, który wybrać, przy tworzeniu swoich tekstów?
  • Czy masz trudności z rozróżnieniem fabuły od narracji i chcesz nauczyć się opowiadać historie na różne sposoby?
  • Nie wiesz, jak ubierać swoje myśli w słowa i tworzyć przekonujące teksty literackie?
  • Czujesz, że Twoja kreatywność jest uśpiona i nie wiesz, jak ją obudzić?
  • Nie wiesz, jak przekształcić teoretyczną wiedzę o literaturze w praktyczne umiejętności pisarskie?
  • Szukasz sposobów, aby ożywić swoje opowieści?

Jeśli odpowiedź na jakiekolwiek z tych pytań brzmi „TAK”, to ten kurs jest właśnie dla Ciebie!

PROWADZĄCY

Michał Rusinek

  • Urodził się w 1972 roku w Krakowie.
  • Był sekretarzem Wisławy Szymborskiej, teraz prowadzi jej Fundację.
  • Pracuje w Katedrze Teorii Komunikacji na Wydziale Polonistyki UJ, gdzie prowadzi zajęcia z retoryki, przekładoznawstwa i creative writingu.
  • Przez wiele lat pracował w Podyplomowym Studium Retoryki UJ.
  • Bywa tłumaczem z języka angielskiego, zdarza mu się pisywać książki dla dzieci i dorosłych oraz układać wierszyki czy teksty piosenek.
  • Pisuje felietony o języku.

Odwiedź profil eksperta:

OPINIE

Michał Nogaś

„Michał Rusinek po pierwsze – świetnie pisze, po drugie – świetnie czyta, a po trzecie – umie świetnie odczytywać to, co napisane. […] Warto przysłuchać się temu, co ma do powiedzenia, a potem podążać szlakiem jego wytycznych.”

Dorota Miśkiewicz

„Michał Rusinek jest postacią niezwykle kreatywną, z wielką wiedzą o tym jak pisać piosenki […] Jeżeli macie Państwo możliwość skorzystać z jego wykładów […], to uważam, że koniecznie powinniście to zrobić.”

Jakub Żulczyk

„Na pewno będziecie zadowoleni z tych świetnych warsztatów, w których sam z chęcią bym uczestniczył”

Lista LEKCJI

Szkolenie to aż 8 modułów zawierających 29 lekcji!

  • 1. Na czym polega „kreatywne pisanie” i czy istnieje pisanie „niekreatywne”.

    O różnicach między literackim i nieliterackim użyciem języka.

  • 2. Jakie składniki powinien mieć tekst, czyli przepis na literaturę.

    M.in. o języku, fikcji, konwencji, estetyce i intertekstualności.

  • 3. Skąd się biorą gatunki literackie i po co się nimi przejmować.

    O dwóch sposobach odpowiedzi na to pytanie: strukturalnym (inne gatunki) i historycznym (akt mowy). O wpływie ideologii, krytyków i influencerów na kształtowanie się gatunków literackich oraz buncie, który tylko potwierdza ich zasadność.

  • 4. Czym się różni fabuła od narracji, czyli jak można to samo opowiedzieć na różne sposoby.

    O faktach i różnych sposobach opowiadania o nich.

  • 5. Co to jest interpretacja i dlaczego jest ważna także dla pisarzy.

    Interpretacja jako dramat w trzech aktach: 1) rozpoznanie tego, co już znamy, 2) umieszczenie tekstu w kontekstach oraz 3) indywidualne, samodzielne rozumienie. Dlaczego warto pisać teksty otwarte znaczeniowo. Ryzyko, które ponosi autor, oddając tekst w ręce czytelników. oraz interpretacja jako próba wyartykułowania sensu, a nie wydobycie go.

  • 6. Co to jest nadinterpretacja i czy na pewno należy się jej bać.

    Nadinterpretacja jako “overstanding”, czyli zadawanie tekstowi pytań, których się nie spodziewa.

  • 7. Dlaczego autor nie żyje (nawet jeśli żyje).

    W jakim sensie tekst literacki (po publikacji) staje się niezależny od autora.

  • 8. Czy „Poetyka” Arystotelesa może być poradnikiem dla pisarzy.

    Początek, środek i koniec, mimesis, kategoria prawdopodobieństwa, katharsis oraz dlaczego postaci fikcyjne są lepsze niż historyczne – czyli porady Arystotelesa dla pisarzy.

  • 9. Co ma fantazjowanie do twórczości literackiej, czyli odrobina psychologii.

    O tym, jak Freud tłumaczył powody uprawiania twórczości literackiej i jak, jego zdaniem, tworzymy głównych bohaterów.

  • 10. Do czego się przydają mity.

    Związek między mitem a fabułą. Mity jako przednaukowy, pierwotny i alternatywny względem nauki sposób opowiadania o świecie.

  • 11. Tekst „jest” czy tylko się „jawi”, czyli odrobina filozofii.

    Co o literaturze mówią fenomenolodzy, czyli tekst jako byt intencjonalny, istniejący w świadomości autora i czytelnika. Pisanie wymaga czytania, czyli o schematyczności i konkretyzacji.

  • 12. Za co „chwyta” literatura, czyli dlaczego ważne jest udziwnianie.

    O tym, że o literackości literatury decydują “chwyty”, udziwniające tekst i zatrzymujące na nim uwagę czytelnika.

  • 13. Jakie funkcje ma język literacki, czyli o literackości, która istnieje także poza literaturą.

    Co to jest emotywna, ekspresywna, poznawcza, metajęzykowa, fatyczna i poetycka funkcja języka i dlaczego czytelnicy stosują “test pierwszego zdania”.

  • 14. Jak się ma „dzieło” do „tekstu”, czyli jak zrobić, żeby tekst nie był tylko przedmiotem konsumpcji.

    O dwóch sposobach traktowania tej samej książki: biernym i czynnym.

  • 15. Autor?

    O tym, że nie zawsze autor jest równoznaczny z tym, kto mówi w literaturze.

  • 16. Język?

    O kreatywnym pisaniu jako układaniu tekstu z językowych prefabrykatów, o pragnieniu oryginalności oraz o dwóch rodzajach pisarzy: takich, którzy władają językiem i takich, którymi włada język.

  • 17. Czytelnik?

    O niezbywalnej roli czytelnika w nadawaniu tekstowi sensu (sensów).

  • 18. Jak (i po co) mówić cudzym głosem we własnym tekście.

    O tym, czemu służą aluzje i nawiązania literackie oraz o kategorii odbiorcy idealnego.

  • 19. Czy teksty mogą ze sobą rozmawiać.

    O niezamierzonych nawiązaniach, intertekstualności w przekładach i pojęciu déjà lu.

  • 20. Jakie są rodzaje intertekstualności i po co powinniśmy mieć ich świadomość.

    Parodia, pastisz, trawestacja i postmodernistyczny bricolage, czyli gatunki, które istnieją dzięki intertekstualności. Intertekstualność zachodząca nie tylko między tekstami, ale także między tekstem a obrazem, muzyką lub stylem oraz znaczenie tekstualizacji naszych doświadczeń.

  • 21. Co to jest stylizacja i do czego się przydaje.

    Stylizacja jako naśladowanie stylu epoki, gatunku lub autora.

  • 22. Liryka, czyli jak mówić o sobie.

    Typy liryki, tj. bezpośrednia, pośrednia, opisowa, sytuacyjna, inwokacyjna, liryka maski lub roli, a także zabiegi formalne, które wykorzystujemy w utworach lirycznych, tj. metafory, rymy, przerzutnie czy inwersje. Podmiot liryczny jako kreacja oraz konieczność przekształcenia własnych przeżyć w doświadczenia uniwersalne na potrzeby literatury.

  • 23. Epika, czyli jak mówić o innych.

    Narracja, narrator, postaci, czas fabularny i narracyjny, dialogi oraz gra autora z czytelnikiem jako elementy epiki.

  • 24. Dramat, czyli jak udawać, że się podsłuchało czyjąś rozmowę.

    Jedność czasu, miejsca i akcji, dominacja dialogów, didaskalia, brak narratora, podział na akty i sceny oraz dynamika jako elementy dramatu.

  • 25. Jak pisać teksty piosenek.

    Związek poezji z muzyką, problem z tłumaczeniem piosenek, kwestia transakcentacji oraz elementy formalne: zwrotka, refren i bridge.

  • 26. Podsumowanie.

    O tym, że literackość występuje nie tylko w literaturze, ale i tekstach użytkowych.

  • 27. Jak być ambasadorem innej kultury, czyli co właściwie robią tłumacze.

    Czy tłumacze są jeszcze potrzebni w dobie sztucznej inteligencji?

  • 28. Co to jest spolszczenie, czyli jak tłumacząc tworzyć polskie książki.

    Wierność oryginałowi, domestykacja, egzotyzacja, zróżnicowanie pod względem dialektów, a także “poprawianie” oryginału i spolszczenie, czyli o dylematach tłumaczy.

  • 29. Dlaczego tłumaczenie to poligon dla pisarzy.

    Dlaczego dobrze jest zacząć swoją przygodę z pisaniem od tłumaczenia.

Tak wygląda przykładowa lekcja:

Najczęściej zadawane pytania

Do osób chcących rozwinąć swoje kompetencje w zakresie sztuki kreatywnego pisania.

Do osób, które nie są gotowe na zmiany i nie chcą się rozwijać.

Uzyskujesz na rok dostęp do szkolenia.

Jest to kurs online, który możesz oglądać, gdzie chcesz i kiedy chcesz. Są to wcześniej nagrane i zmontowane materiały video + bonusy. Ogrom wiedzy zgromadzonej w jednym miejscu, podzielonej na poszczególne moduły i lekcje. Filmy prezentują najwyższą jakość szkoleń online w Polsce – zarówno pod względem merytorycznym, jak i technicznym.

  • Włożyliśmy wiele pracy w przygotowanie tego szkolenia. Jesteśmy przekonani, że da Ci ono ogromną wartość. Jeśli jednak nie będziesz zadowolona/zadowolony z treści, którą znajdziesz w szkoleniu, to napisz do nas w ciągu 14 dni od zakupu szkolenia, a zwrócimy Ci pieniądze. Tak po prostu.

Tak, jest taka możliwość. Raty obowiązują jednak od > 300 zł.

Szczegóły na stronie: https://chcezostac.pl/zakupy-na-raty/

Tak, do każdego zakupu automatycznie wystawiana jest faktura VAT lub paragon.

Dlaczego możesz mi zaufać?

  • Od lat zajmuję się szeroko pojętą komunikacją i wykładam retorykę oraz creative writing na Uniwersytecie Jagiellońskim.
  • Napisałem wiele książek dotyczących retoryki i języka, regularnie piszę felietony o języku i literaturze, a także tłumaczę i piszę teksty literackie.
  • Dzięki ciągłej edukacji i wieloletniemu doświadczeniu udało mi się osiągać sukcesy na tym polu.
  • Teraz moim priorytetem jesteś Ty i Twój rozwój, dlatego stworzyłem ten kurs.
  • Wierzę, że dzięki niemu staniesz się kreatywnym twórcą / kreatywną twórczynią i będzieszpisać teksty, które polubią Twoi odbiorcy.

Cena regularna

897 zł

To szkolenie możesz kupić za jedynie

347 zł

Szkolenie kupisz z PayU Raty 0%
od
Najniższa cena towaru w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki:

Nic nie ryzykujesz. Masz 14 dni GWARANCJI SATYSFAKCJI

Co to znaczy? Jesteśmy tak bardzo przekonani, że to szkolenie da Ci ogromną wartość, że dajemy Ci 100% bezpieczeństwa.

Jeśli w ciągu 2 tygodni od zakupu stwierdzisz, że szkolenie nic Ci nie dało, to zwrócimy Ci wszystkie pieniądze. 

Tak po prostu. Gramy fair.